Tuesday 16 April 2013

saya adalah saya...saya bangun kerana semangatNya..

Assalamualaikum...

saat ini
minit ini
jam ini
hari ini
bulan ini
tahun ini..........







Yang terindah tidak selalu indah...
Yang tercantik tidak selamanya cantik..
Yang terkacak tidak selamanya kacak
Tapi yang pasti yang Beriman akan terus Beriman...

saya jatuh saya bangun kerana saya yakin peluang tetap ada untuk saya...
setiap yg ggal pasti ada kejayaan kalau kita belajar dri kegagalan sebelumnya
alhamdulillah aku belajar dari kegagalan sebelumnya...

Tpi bab CINTA still i'm fail..
hahaha..why???
because masa tuu tak sampai lagi nak bercinta...
ada paham dak cik aina??

Aku bersyukur kerana ramai orang sayang aku...
Aku tak bersendiri tak keseorangan...
Aku tak risau kalau aku xdak kawan nk luah sesuatu yang sngt berat...
Sebab aku ada Allah swt dan family...
Especially my mum is the right place how i tell him everything about my problem and my life..
Before that, aku tak pernah cerita satu pn kisah hidup aku dekat mak
Tpi, after jadi student universiti ni aku rasa matang dan aku perlu mak dan ayah aku utk aku terus
bersemangat belajar...
Both of them my luv heart dunia akhirat...
Even dh blik rumah 2 3 hari ni still rndu mak pnya belitiaq dan rndu nk gaduh dgan mak..hehe

Something i'm very proud with my mom is............
bila aku tanya "mak bila la adik nk dapat jdoh yang btoi2 ni??bila dapat tak b'kenan kt hati plak...dapat pn xdapat mcm mak nak..ssh btoi laa..hurm.."
But, i know she know everything what i want for my future...
mak cakap "tu laa mak selalu hbaq dan pesan selalu laa b'doa kt Dia supaya dikurniakan lelaki yang solehah,yang sentiasa bimbing ke jalan allah swt, yg hormat makayh n bla bla bla..."

So, macam mana nk judge kata-kata mak den ni???
tafsir sendiri lahh..hahaha
buat macam selalu mak suruh..
tak dak yang mustahil bagi yang mustahil...
Dia lebih tahu siapa yang terbaik buat kamu...
Cuma cepat dgan lambat sahaja kerana masih banyak ujian yang perlu kamu tempuh... :)

Kata-kata semangat mak aku ni lahh buat aku bangun dan terus semangat untuk terus b'doa dan berusaha dan menanti si tulang rusuk kiri aku...
Aku yakin si dia ada tpi tak yakin kt mna....
kerana telah tertulis namamu wahai imamku di loh mahfuz...
kamu yang bakal membimbingku ke jalan Allah swt...
Bakal menjadi ayah buat anak-anak dan bakal menjadi p'gerak utama untuk aku menjadi lebih solehah dunia dan akhirat...



buleh paham kott nohh...!!!
hehehe

No comments:

Post a Comment